SIRI
Contents
SIRI#
SIRI (angl. Service Interface for Real Time Information) yra realaus laiko duomenų formatas vyraujantis Europos Sąjungoje. Šis formatas turi būti naudojamas visuose ES nacionalinės prieigos taškuose siekiant užtikrinti sistemų sąveikumą bei informuoti apie trumpalaikiais pokyčiais transporto sistemoje14.
SIRI yra NeTEx papildymas, NeTEx teikia statinę informaciją, o SIRI – dinaminę informaciją. Tiek SIRI, tiek NeTEx yra sukurti remiantis bendru koncepciniu modeliu (Transmodel (CEN TC278, EN12896)).
Naudojimo galimybės#
SIRI gali būti naudojamas įvairiose srityse, pavyzdžiui33:
Teikti informaciją apie prognozuojamą transporto priemonių išvykimą iš stotelės realiu laiku;
Teikti realaus laiko informaciją apie transporto priemones;
Organizuoti transporto priemonių judėjimą tarp skirtingų transporto agentūrų;
Keistis suplanuotais ir realaus laiko tvarkaraščių pakeitimais;
Teikti pranešimus viešojo transporto keleiviams;
Sinchronizuoti skirtingas transporto priemones ir organizuoti persėdimus tarp jų;
Teikti informaciją apie veiklos rezultatus kitoms valdymo sistemoms
ES direktyva#
Pagal ITS direktyvą (2010/40/ES) šalys nusprendusios atverti dinaminius duomenis turi šiuos duomenis pateikti bent jau SIRI formatu14.
(16) […] Dėl keitimosi dinaminiais viešojo transporto duomenimis pasakytina, kad, valstybėms narėms nutarus į nacionalinį prieigos punktą įtraukti dinaminius duomenis, tokiems duomenims turėtų būti naudojamos atitinkamos keitimosi viešojo transporto duomenimis standarto SIRI CEN/TS 15531, kurį nustatė Europos standartizacijos komitetas, dalys ir paskesnės atnaujintos jų redakcijos arba kitas visiškai suderintas kompiuterio skaitomas formatas. Valstybės narės gali nuspręsti valstybės narės lygmens nacionaliniam transportui toliau taikyti nacionalinius viešojo transporto duomenų standartus, tačiau nacionaliniame prieigos punkte turi būti naudojami nurodyti ES standartai, kad paslaugų sąveikumas ir ištisinis veikimas būtų užtikrintas visoje Europos Sąjungoje. Laikydamosi Europos standartizavimo reikalavimų, valstybės narės gali taikyti transliavimo ir konvertavimo metodus. Turėtų būti laikomasi nurodytų taikymo dieną aktualios redakcijos standartų. Turėtų būti atsižvelgiama į visus aktualius atnaujinimus, kuriais išplečiama standartų taikymo sritis arba į ją įtraukiami naujų rūšių duomenys;
– Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2010/40/ES nuostatos dėl informacijos apie keliavimą daugiarūšiu transportu paslaugų teikimo14
Sudedamosios dalys#
SIRI standartas duomenų apsikeitimui naudoja XML formatą (angl. Extensible Markup Language) ir susideda iš tokių funkcinių dalių23:
Funkcinė dalis |
Aprašymas |
---|---|
Estimated Timetable (ET) |
Realaus laiko nukrypimai nuo reguliariaus tvarkaraščio pateikiami dabartinei dienai |
Production Timetable (PT) |
Ateityje planuojami nurypimai nuo reguliariaus tvarkaraščio |
Situation Exchange (SX) |
Planuoti ir neplanuoti įvykiai transporto sistemoje |
Vehicle Monitoring (VM) |
Dabartinė konkrečios transporto priemonės pozicija bei su tuo susijusią informacija |
Facility Monitoring (FM) |
Infrastruktūros informacija pvz., susijusi su prieinamumu |
Stop Timetable (ST) ir Stop Monitoring (SM) |
Konkrečių stotelių prognozuojami transporto priemonių atvykimai ir išvykimai |
Connection Timetable (CT) ir Connection Monitoring (CM) |
Su persėdimu tarp skirtingų transporto priemonių susijusi realaus laiko informacija pvz., skirtas informuoti, kad vėluojančių traukinio keleivių palauks autobusas |
SIRI ir GTFS Realtime#
Nors SIRI, palyginę su GTFS Realtime, SIRI formatą galime laikyti sudėtingesniu ir galinčiu perduoti daugiau informacijos, tačiau šie formatai neturėtų būti laikomi vienas kito pakaitalais. Vis dėlto, egzistuoja nemažai panašumų tarp šių formatų. Toliau lentelėje vaizduojami šių formatų atitikmenys.
Tipas |
GTFS Realtime atitikmuo |
SIRI atitikmuo |
---|---|---|
Kelionės eiga |
||
Transporto priemonės informacija |
||
Pranešimai keleiviams |